• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

Οστεοπόρωση

οστεοπόρωση

Οστεοπόρωση: Τι είναι και πως αντιμετωπίζεται   

Η οστεοπόρωση εμφανίζεται συνήθως μετά την ηλικία των 50 ετών, είναι πολύ συχνότερη στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες και η συχνότητά της αυξάνει με την πρόοδο της ηλικίας. Σύμφωνα με τα ευρήματα επιδημιολογικών μελετών σε διάφορες χώρες, η οστεοπόρωση προσβάλλει το 25-35% των γυναικών και το 15-20% των ανδρών ηλικίας 50 ετών και πάνω. 

Τι είναι η οστεοπόρωση

Οστεοπόρωση είναι η πάθηση των οστών, κατά την οποία τα οστά χάνουν την πυκνότητα και ποιότητα τους. Αυτό οφείλεται στην αραίωση του οστίτη ιστού καθώς και στον σχηματισμό πόρων στα οστά. Η οστεοπόρωση είναι το πιο συνηθισμένο νόσημα των οστών έχει ως αποτέλεσμα την καταπόνηση των οστών και την αύξηση της πιθανότητας καταγμάτων.

 Η οστεοπόρωση διακρίνεται σε:

  • Πρωτοπαθή(Μετεμμηνοπαυσιακή οστεοπόρωση, Οστεοπόρωση των ηλικιωμένων ή γεροντική οστεοπόρωση)
  • Δευτεροπαθή
Η πιο συχνή μορφή οστεοπόρωσης είναι η μετεμμηνοπαυσιακή. Εμφανίζεται σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση και σχετίζεται με τη μειωμένη παραγωγή οιστρογόνων, που φυσιολογικά παρατηρείται σε αυτή την ηλικία των γυναικών. Η λεγόμενη οστεοπόρωση των ηλικιωμένων εμφανίζεται σε γυναίκες και άνδρες ηλικίας 70 ετών και πάνω. Η δευτεροπαθής οστεοπόρωση αναπτύσσεται σε ασθενείς με ορισμένες παθήσεις, όπως είναι π.χ. ο υπερπαραθυρεοειδισμός, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, κ.α

Οι παράγοντες που έχουν ενοχοποιηθεί ότι προκαλούν οστεοπόρωση είναι
  • Η κληρονομικότητα (οικογενειακό ιστορικό)
  • Η ηλικία
  • Εμμηνόπαυση/ Υστερεκτομή
  • Το χαμηλό σωματικό βάρος
  • Το κάπνισμα, το αλκοόλ
  • Η λήψη συγκεκριμένων φαρμάκων για μεγάλο χρονικό διάστημα (κορτιζόλη, αντικαταθληπτικά)
  • Νοσήματα όπως (ρευματοειδής αρθρίτιδα, σακχαρώδης διαβήτης, αγκυλοποιητική σπονδυλοαρθρίτιδα)
Πως γίνεται η διάγνωση οστεοπόρωσης;

Η οστεοπόρωση σε αρχικό στάδιο δεν προκαλεί εμφανή συμπτώματα και μπορεί να παραμείνει «κρυμμένη» για χρόνια. Η απουσία συμπτωμάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι χαρακτηριστικό της. Μπορεί να περάσουν χρόνια με συνεχή αλλοίωση της οστικής μάζας έως ότου εμφανιστεί το πρώτο σύμπτωμα που είναι το κάταγμα.  Για τον λόγο αυτόν, συνιστάται ο προληπτικός έλεγχος μέτρησης της οστικής πυκνότητας.Η μέτρηση της οστικής πυκνότητας είναι μια σύντομη, ανώδυνη εξέταση που εντοπίζει τις πρώτες ενδείξεις της οστεοπόρωσης ή της οστεοπενίας, η οποία αποτελεί «προάγγελο» της οστεοπόρωσης.

Καθημερινές συνήθειες που επηρεάζουν την υγεία των οστών

Περίπου 85-90% της οστικής μάζας του ενήλικα αποκτάται μέχρι την ηλικία των 18 στα κορίτσια και των 20 στα αγόρια. Το «κτίσιμο» δυνατών οστών κατά τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας μπορεί  να  βοηθήσει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης σε μεγαλύτερες ηλικίες. Υπάρχουν ωστόσο παράγοντες κινδύνου που επιδέχονται παρέμβαση και καθημερινές συνήθειες που επηρεάζουν την υγεία των οστών

Διατροφή φτωχή σε Ασβέστιο και Βιταμίνη D: Το ασβέστιο είναι ένα μέταλλο που αποτελεί δομικό στοιχείο των οστών και είναι πολύ σημαντικό για τη διατήρηση της υγείας τους. Η βιταμίνη D δίνει τη δυνατότητα στον οργανισμό σας να χρησιμοποιεί το ασβέστιο. Αν δεν προσλαμβάνετε ικανές ποσότητες με την τροφή από τη βιταμίνη αυτή ή αν ο οργανισμός σας δεν μπορεί να την απορροφήσει σωστά, τότε ο κίνδυνος για οστεοπόρωση αυξάνεται.

Διατροφή φτωχή σε Φρούτα και λαχανικά: Μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά είναι απαραίτητη στη διατήρηση της υγείας των οστών. Αυτό είναι σημαντικό διότι, εκτός του ασβεστίου και της βιταμίνης D και άλλα μέταλλα, όπως το μαγνήσιο και το κάλλιο, αλλά και βιταμίνες όπως η βιταμίνη Κ, συνεισφέρουν στην υγεία των οστών.

Ο «καθιστικός τρόπος» ζωής: Άνθρωποι λιγότερο ενεργητικοί, που δεν αθλούνται ή δεν εκτελούν σωματικές δραστηριότητες καθημερινά, βρίσκονται σε υψηλότερο επίπεδο κινδύνου για οστεοπόρωση. Μερικοί τύποι καθημερινής άσκησης μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα οστά σας σε καλή κατάσταση.

Απώλεια βάρους: Ενώ η απώλεια βάρους μπορεί να σας προστατέψει από διαβήτη ή καρδιαγγειακή νόσο, μπορεί να βλάψει την υγεία των οστών σας. Αν απαιτείται να χάσετε βάρος, καλό θα ήταν να προστατέψετε τα οστά σας με ταυτόχρονη άσκηση και διατροφή πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D.