Μπάρες Πρωτεΐνης

(14)

Μπάρες Πρωτεΐνης



Μπάρες πρωτεΐνης: Τι να προσέξω στην επιλογή;

Η πρωτεΐνη αποτελεί από τα πιο χρήσιμα θρεπτικά συστατικά, ιδιαίτερα για τον κόσμο που αθλείται, με την προϋπόθεση φυσικά ότι καταναλώνεται τις σωστές ώρες και στις σωστές ποσότητες.

Γιατί να τις επιλέξουμε;

Αντίθετα με κάθε άλλο σνακ, οι μπάρες περιέχουν μεγάλη συγκέντρωση πρωτεϊνών σε μόλις πολύ λίγα γραμμάρια. Οι πρωτεΐνες βοηθούν στη δόμηση των ιστών κάτι που το αναζητούν οι αθλητές, ενώ μας χορταίνουν για περισσότερη ώρα. Έτσι, κρατούν μακριά την πείνα και τις λιγούρες, βοηθώντας μας να αποφύγουμε ανθυγιεινά σνακ

Ωστόσο, η ποιότητα και η ποσότητα πρωτεϊνών που περιέχουν οι συσκευασμένες μπάρες ποικίλουν ενώ το σύγχρονο μάρκετινγκ μπορεί να παραπλανήσει ακόμα και τους πιο ενημερωμένους. Ποια είναι λοιπόν τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε;

Μπάρες πρωτεΐνης χωρίς ζάχαρη

Ένα σημείο στο οποίο πρέπει να δώσουμε προσοχή στην επιλογή της μπάρας είναι η περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη.  Ο επεξεργασμένος ορός γάλακτος και οι πρωτεΐνες της σόγιας δεν έχουν ιδιαίτερα ευχάριστη γεύση. Έτσι, οι μπάρες πρωτεΐνης προκειμένου να είναι ευχάριστες στη γεύση, πολύ συχνά περιέχουν αρκετή ποσότητα γλυκαντικών ουσιών. Προτιμήστε αυτές χωρίς ζάχαρη ή σε κάθε  περίπτωση ελέγξτε για το ποσό των γλυκαντικών ουσιών που περιέχουν.          

Μπάρες πρωτεΐνης θερμίδες

Όταν επιλέγουμε μπάρες πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και στο κομμάτι των θερμίδων που περιέχουν. Αν και πολλές μπάρες πρωτεΐνης πωλούνται ως υγιή προϊόντα, πολλές φορές περιέχουν περισσότερες θερμίδες από ένα κανονικό γεύμα, οπότε πρέπει να ελέγχουμε αν ταιριάζουν με το πρόγραμμα ημερήσιων θερμίδων μας (πχ όγκος, γράμμωση, κλπ). Μια μπάρα πρωτεΐνης για δίαιτα που περιέχει χαμηλές θερμίδες, ωστόσο, είναι ένας άψογος τρόπος για να διατηρήσετε τη σιλουέτα σας

Πόσο αλάτι;

Πολλές μπάρες περιέχουν αρκετό αλάτι. Η υπερβολική ποσότητα μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας, ειδικά στα άτομα με υψηλή πίεση καθώς και να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών. Ωστόσο, το αλάτι είναι απαραίτητο για την απόδοση κατά την διάρκεια της άθλησης και έτσι δεν πρέπει να κόβεται τελείως.

Μπάρες πρωτεΐνης συνταγή

Αν δεν είστε σίγουροι μπορείτε πολύ εύκολα να φτιάξετε και τις δικές σας. Πολλά συστατικά όπως φυστικοβούτυρο, βρώμη, πρωτεΐνη, αποξηραμένα φρούτα, μέλι, σταφίδες κλπ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσετε τις δικές σας μπάρες πρωτεΐνης, με το τρόπο αυτό έχετε τον απόλυτο έλεγχο σε θερμίδες και ποιότητα υλικών.

Στο φαρμακείο μας θα βρείτε ποιοτικές μπάρες πρωτεΐνης από τις καλύτερες μάρκες αθλητικών συμπληρωμάτων (Prevent, Zipvit, PowerBar, MyElements, Clif), έτοιμες να καλύψουν την ανάγκη κάθε αθλούμενου.