Πρωτεΐνες Αποκατάστασης

(16)

Πρωτεΐνες Αποκατάστασης



Γιατί η πρωτεϊνη είναι σημαντική μετά την άσκηση;


Το σώμα αμέσως μετά την άσκηση, ξεκινά την διαδικασία αποκατάστασης, δηλαδή προσαρμόζεται και προετοιμάζεται ώστε να είναι έτοιμο για την προπόνηση που πρόκειται να ακολουθήσει. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι αποκατάστασης. Η πρώτη είναι η αποκατάσταση των αποθεμάτων καυσίμων με υδατάνθρακες και λιπαρά που παρέχουν ενέργεια στους μυς και η δεύτερη είναι η προσαρμογή, κατά την οποία η δομική και μεταβολική λειτουργία των μυών ξαναχτίζεται περισσότερο ενισχυμένη και αποδοτική.

Διαφορετικοί τύποι άσκησης, ουσιαστικά δίνουν το ερέθισμα για διαφορετικού τύπου αποκατάσταση. Για παράδειγμα, μετά από προπόνηση αντοχής, παρατηρείται αύξηση των ενζύμων και δομικών στοιχείων για τον μεταβολισμό λιπών και για καλύτερη αντίσταση στην φυσική εξάντληση. Αντίστοιχα, μετά από προπόνηση με βάρη, παρατηρείται αύξηση της δύναμης και του μεγέθους των μυϊκών ινών. Η προπόνηση ταχύτητας προκαλεί και τα δύο. Τα ένζυμα και οι μυϊκές ίνες αποτελούνται από πρωτεΐνη, συνεπώς, η προσαρμογή εξαρτάται από την αύξηση πρωτεϊνικής σύνθεσης δηλαδή την κατασκευή νέων πρωτεϊνών. Ωστόσο, ο βαθμός της πρωτεινικής σύνθεσης μετά την άσκηση, εξαρτάται από την ισορροπία μεταξύ διάσπασης και σύνθεσης πρωτεϊνών.

Από όλα τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι η λήψη πρωτεΐνης αμέσως μετά την άσκηση είναι ιδιαίτερα σημαντική. Το μεγαλύτερο μέρος της πρωτεΐνης πρέπει να προέρχεται από υψηλής ποιότητας πηγές όπως το γάλα, το κρέας, τα ψάρια, το κοτόπουλο, ή τα φασόλια. Αν πάλι οι ανάγκες σας για πρωτεΐνη είναι αυξημένες μπορείτε να συμπληρώσετε την ποσότητα που απαιτείται μέσω κάποιου ροφήματος πρωτεΐνης.

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε μια μεγάλη γκάμα από πρωτεΐνες απoκατάστασης των γνωστότερων εταιριών αθλητικών συμπληρωμάτων όπως Lamberts, Now Sports, First Endurance, SCN, GU και My Elemenets