Bιταμίνη A

(6)
  • Ήδη στο καλάθι
    Health Aid Vitamin A 5000iu (100caps)  - Βιταμίνη Α, Υγεία Ματιών και Δέρματος  Νύχια - Μαλλιά - Δέρμα
    Διαθέσιμο
    Τιμή: 10,74 €
  • Ήδη στο καλάθι
    Lamberts Vitamin A 5000iu (120caps) - Βιταμίνη Α σε Έλαιο Ηλιόσπορου, Υγεία Ματιών & Δέρματος  Νύχια - Μαλλιά - Δέρμα
    Διαθέσιμο
    Τιμή: 15,13 €
  • Ήδη στο καλάθι
    Pharmalead Black Range Multivitamin One A Day Plus Reishi Mushroom (30caps) - Τόνωση Οργανισμού  Τόνωση
    Διαθέσιμο
    Τιμή: 11,99 €
  • Ήδη στο καλάθι
    Health Aid A to Z Iodine & Iron free (30tabs) - Πολυβιταμίνες & Μέταλλα για Ενέργεια  Αλλεργίες
    Διαθέσιμο
    Τιμή: 9,97 €
  • Ήδη στο καλάθι
    Lamberts Multi Guard Sport Performance 60tabs - Βιταμίνες μέταλλα & αντιοξειδωτικές ουσίες  Αθλητικές Βιταμίνες
    Μη διαθέσιμο
    Ποσό έκπτωσης 9,46 €
    Αρχική Τιμή: 27,04 €
    Τιμή: 17,58 €
  • Ήδη στο καλάθι
    Kaiser 1889 Premium Vitaminology (150ml) - Πολυβιταμινούχο σιρόπι για παιδιά, Γεύση Φράουλα  Παιδικές Βιταμίνες
    Διαθέσιμο
    Τιμή: 5,74 €

Bιταμίνη A

Ανακαλύψτε τη βιταμίνη Α, τον απόλυτο σύμμαχο ομορφιάς και υγείας

Η βιταμίνη Α είναι μια από τις πρώτες βιταμίνες που ανακαλύφθηκαν, καθώς είναι γνωστή από το 1913. Άλλες ονομασίες της είναι ρετινόλη και αξηροφθόλη. Ανήκει στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών και υπάγεται στα καροτενοειδή, κατηγορία χρωστικών ουσιών που απαντώνται στο φυτικό βασίλειο.

Η ονομασία της την κάνει να ακούγεται σαν να υπάρχει ένα συγκεκριμένο θρεπτικό συστατικό που ονομάζεται “βιταμίνη Α”, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Στην ουσία, είναι μια ευρεία ομάδα από σχετιζόμενα θρεπτικά συστατικά. Κάθε ένα από αυτά παρέχει οφέλη για τον οργανισμό, τα οποία μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικά και μπορούν να παρέχονται με διάφορους τρόπους.


Βιταμίνη Α Ιδιότητες


Η βιταμίνη Α είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, που είναι παράλληλα και ισχυρό αντιοξειδωτικό. Παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγιούς όρασης, της νευρολογικής λειτουργίας και του υγιούς δέρματος. Όπως όλα τα αντιοξειδωτικά, εμπλέκεται στη μείωση της φλεγμονής, μέσω της καταπολέμησης των ελευθέρων ριζών.

Ακόμη, τα αντιοξειδωτικά είναι υπεύθυνα για την οικοδόμηση γερών οστών, που ρυθμίζουν τη γονιδιακή ρύθμιση, τη διατήρηση υγιούς δέρματος, διευκολύνοντας τη διαφοροποίηση των κυττάρων, και την υποστήριξη της ανοσολογικής λειτουργίας.

Οι ιδιότητες της Βιταμίνης Α με μια ματιά:

  • Ισχυρή αντιοξειδωτική δράση

  • Καταπολέμηση ελεύθερων ριζών

  • Οικοδόμηση γερών οστών

  • Ενίσχυση υγείας του δέρματος

  • Υποστήριξη νευρολογικής λειτουργίας


Πηγές βιταμίνης Α


  1. Βάλτε στη διατροφή σας ζωικές τροφές πλούσιες σε Βιταμίνη Α


Η βιταμίνη Α είναι λιποδιαλυτή. Επομένως, υπάρχει σε τροφές που περιέχουν λίπος. Ζωικές τροφές, όπως το συκώτι βοδιού, χοίρου, μοσχαριού, το γάλα, τα ιχθυέλαια (π.χ. μουρουνέλαιο), το αυγοτάραχο, το βούτυρο και ο κρόκος του αυγού, περιέχουν την προσχηματισμένη βιταμίνη Α, δηλαδή τη ρετινόλη. Από τα ρετινοειδή, τα πιο γνωστά είναι η ρετινόλη, η ρετινάλη και το ρετινοϊκό οξύ που είναι η μορφή της, η οποία επηρεάζει τη μεταγραφή των γονιδίων.

  1. Επιλέξτε γεύματα λαχανικών και φρούτων που περιέχουν καροτένια

Στις φυτικές τροφές σπάνια υπάρχει αυτούσια, καθώς τα φυτά συνήθως δεν είναι πλούσια σε λίπος. Παρόλα αυτά, πολλά λαχανικά και φρούτα περιέχουν καροτένια που μετατρέπονται σε βιταμίνη Α μέσα στον οργανισμό. Από τα 600 περίπου καροτενοειδή (κόκκινες και κίτρινες αντιοξειδωτικές ουσίες που υπάρχουν στις φυτικές τροφές), μόνο το 10% μπορούν να μετατραπούν σε βιταμίνη Α από τον ανθρώπινο οργανισμό.

Αυτά τα καροτενοειδή λέγονται προβιταμίνη Α. Από τις ουσίες εκείνες που μετατρέπονται στον οργανισμό σε βιταμίνη Α είναι το βήτα-καροτένιο, το άλφα-καροτένιο και η βήτα-κρυπτοξανθίνη. Ωστόσο, μόνο το β-καροτένιο είναι εκείνο που μετατρέπεται αποτελεσματικά σε ρετινόλη. Το φωτεινό πορτοκαλί της γλυκοπατάτας, εκτός από ωραίο χρώμα, έχει και μπόλικη βιταμίνη Α, με τη μορφή του βήτα καροτένιου.

  1. Εμπλουτίστε το καθημερινό σας μενού με καρότα και πικάντικα μπαχαρικά

Τα καρότα είναι η βασικότερη πηγή του αντιοξειδωτικού βήτα-καροτένιου και μέσω αυτού παρέχουν στον οργανισμό γενναίες ποσότητες της συγκεκριμένης βιταμίνης. Τα καρότα, σε οποιαδήποτε μορφή και να τα καταναλώσετε, είτε σε χυμό, είτε ωμά, είτε μαγειρεμένα, προσφέρουν καλές ποσότητες της βιταμίνης στον οργανισμό, Επιπλέον, τα πικάντικα μπαχαρικά, εκτός από ενίσχυση του μεταβολισμού και γεύση στο πιάτο, προσφέρουν και βιταμίνη Α.


Τι επιπτώσεις έχει η έλλειψη βιταμίνης Α

Μάθετε τι συμβαίνει στον οργανισμό σας όταν έχετε έλλειψη βιταμίνης Α

Η βιταμίνη Α αποθηκεύεται στο σώμα σε σχετικά μεγάλα ποσά. Παρόλα αυτά, ανεπαρκής πρόσληψη μπορεί να επιφέρει σημαντικές επιπλοκές, ειδικά αν είναι παρατεταμένη. Για αυτό, τα συμπληρώματα διατροφής παίζουν σημαντικό ρόλο.

Σε περιπτώσεις όπου υπάρχει έλλειψη της βιταμίνης έχουν παρατηρηθεί σοβαρές επιπτώσεις όπως είναι κατά περιπτώσεις η μειωμένη όραση στο σκοτάδι, ευαισθησία σε δερματικές βλάβες και η ξηροδερμία. Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί ότι η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε καθυστέρηση της ανάπτυξης (οστά, δόντια).


Ανακαλύψτε μια μεγάλη ποικιλία βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής στο Pharmnet.


Επιλέξτε το πιο ταιριαστό για τις ανάγκες σας και δώστε στον οργανισμό σας όλες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά!