• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

Bιταμίνη B

Σύμπλεγμα βιταμινών Β: Ιδιότητες & οφέλη


Όταν αναφερόμαστε στη Βιταμίνη Β στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα ολόκληρο σύμπλεγμα από βιταμίνες και το φυλλικό οξύ με ποικίλες δράσεις και με πολύ σημαντικό ρόλο στην γενικότερη καλή λειτουργία του οργανισμού.

Μπορεί να ανήκουν στην ίδια ομάδα, όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για 8 βιταμίνες, μέχρι σήμερα, με πολύ διαφορετικές λειτουργίες. Ακριβώς όπως κάθε μέλος μίας ομάδας κρατά ένα ξεχωριστό ρόλο, έτσι και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β συνεργάζονται για να εξασφαλίσουν πως το σώμα θα λειτουργεί σαν ένα καλοκουρδισμένο ρολόι. Ίσως η πιο γνωστή ίσως λειτουργία τους είναι πως βοηθούν στη μετατροπή του φαγητού σε καύσιμο για τον οργανισμό, κρατώντας ψηλά τα επίπεδα της ενέργειας. Εκτός όμως από τον «κοινό σκοπό» τους καθεμία ανοίγει πολλές διαφορετικές πόρτες στα κύτταρα, χαρίζοντας στο σώμα μοναδικά οφέλη.

vitamin B

Βιταμίνη Β2 ή Ριβοφλαβίνη


Η ριβοφλαβίνη «τρυπώνει» σε πάρα πολλές λειτουργίες στο σώμα όπως η ανακύκλωση όλων των βιταμινών Β, η απορρόφηση του σιδήρου και η λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.


Βιταμίνη Β3 ή Νιασίνη


Η δράση της εντοπίζεται σχεδόν σε κάθε κύτταρο του σώματος. Από τον εγκέφαλο μέχρι εκείνα του δέρματος.


Βιταμίνη Β5 ή Παντοθενικό οξύ


Κρατά σημαντικότατο ρόλο στη σύνθεση πολλών ουσιών στο σώμα όπως η χοληστερόλη, τα λιπίδια, τα αμινοξέα και οι ορμόνες σαν την τετστοστερόνη.


Βιταμίνη Β6 ή Πυριδοξίνη


Ξεκλειδώνει την αποθηκευμένη στο σώμα ενέργεια, και «κουρδίζει» το μεταβολισμό των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και των λιπιδίων.


Βιοτίνη



Η σημαντικότερη λειτουργία της αφορά το μεταβολισμό της γλυκόζης, του καυσίμου που κρατά το ανθρώπινο σώμα σε συνεχή λειτουργία.


Φολικό οξύ


Η «επιδιόρθωση» και ο πολλαπλασιασμός των κυττάρων.


Βιταμίνη Β12 ή Κυανοκοβαλαμίνη


Κρατά ρόλο κλειδί, όπως και το φολικό οξύ, στη σύνθεση του γενετικού υλικού. Σαν όμως γνήσιο μέλος της ομάδας Β η δράση της δεν περιορίζεται σε ένα μόνο όργανο του σώματος και συνεπώς είναι άκρως απαραίτητη για: την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων, την υγεία της καρδιάς και του νευρικού συστήματος.


Ως συμπλήρωμα, ένα σύμπλεγμα Β είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στις ακόλουθες περιπτώσεις:


  • Άτομα με στρες – για να αναπληρώσει τις βιταμίνες Β που χρησιμοποιούνται σε καταστάσεις άγχους, για να αυξήσει, όταν απαιτείται, την απελευθέρωση ενέργειας και να προστατεύσει την υγεία των επινεφριδίων και του νευρικού συστήματος – Β5 και Β6. 
  • Η Βιταμίνη C συμπληρώνει τη δράση των βιταμινών Β, καθώς εμπλέκεται στο σχηματισμό των κορτικοστεροειδών στα επινεφρίδια. Η αντιοξειδωτική δράση της βιταμίνης C μπορεί να ωφελήσει στην αντιμετώπιση των ελευθέρων ριζών που παράγονται λόγω του άγχους. 
  • Δραστήρια άτομα, αθλητές και αθλήτριες, άτομα που ασχολούνται με το body building, ποδηλάτες κτλ, διότι όσο περισσότερο δραστήριο είναι ένα άτομο, τόσο μεγαλύτερες ανάγκες έχει σε βιταμίνες Β για τη μετατροπή των λιπών, των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών σε ενέργεια – Β1, Β2, Β3, Β5 και Β6.
  • Καταπονημένα άτομα που εμφανίζουν συχνά έλλειψη σε βιταμίνες Β, η οποία μπορεί να οφείλεται σε μια φτωχή δίαιτα. Τα βιομηχανοποιημένα ή ραφιναρισμένα τρόφιμα περιέχουν αλλοιωμένα θρεπτικά συστατικά, ιχνοστοιχεία και συμπλέγματα βιταμινών Β. Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στις δυτικές χώρες καταναλώνει βιομηχανοποιημένα, ραφιναρισμένα τρόφιμα με χαμηλή θρεπτική αξία.
  • Το δέρμα, τα μαλλιά, τα μάτια και η γενική υγεία του πεπτικού συστήματος θα επηρεαστούν εάν τα κύτταρα δεν παράγουν ικανοποιητική ποσότητα ενέργειας. Για τη δομική συνοχή του δέρματος, το πάχος και το χρώμα των μαλλιών, συνιστάται βιοτίνη και PABA.
  • Διατήρηση της υγείας των ερυθρών αιμοσφαιρίων – φυλλικό οξύ, Β12 και PABA.
  • Διατήρηση της στοματικής υγείας και του βλεννογόνου του πεπτικού σωλήνα – Β1, Β2 και φυλλικό οξύ.
  • Εγκεφαλική δραστηριότητα – χολίνη, ινοσιτόλη, νιασίνη, Β1, Β5 και Β6.