• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

Bιταμίνη A

Γνωρίζετε τα οφέλη της Βιταμίνης Α;



Η βιταμίνη Α είναι μία από τις πρώτες βιταμίνες που ανακαλύφθηκαν, καθώς είναι γνωστή από το 1913. Άλλες ονομασίες της είναι ρετινόλη και αξηροφθόλη. 


Η βιταμίνη Α ανήκει στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών, ενώ υπάγεται στα καροτενοειδή, κατηγορία χρωστικών ουσιών, που απαντώνται στο φυτικό βασίλειο. Ο όρος ‘’βιταμίνη Α’’ την κάνει να ακούγεται σαν να υπάρχει ένα συγκεκριμένο θρεπτικό συστατικό που ονομάζεται ‘’βιταμίνη Α’’, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Η βιταμίνη Α είναι μια ευρεία ομάδα από σχετιζόμενα θρεπτικά συστατικά. Κάθε ένα από αυτά τα θρεπτικά συστατικά παρέχουν οφέλη για τον οργανισμό, αλλά τα οφέλη αυτά μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικά και μπορούν να παρέχονται με διάφορους τρόπους.


vitamin A


Τα οφέλη της 



Η βιταμίνη Α είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Η βιταμίνη Α παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγιούς όρασης, της νευρολογικής λειτουργίας και του υγιούς δέρματος. Η βιταμίνη Α όπως όλα τα αντιοξειδωτικά εμπλέκεται στη μείωση της φλεγμονής, μέσω της καταπολέμησης των ελευθέρων ριζών. 


Τα αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Α είναι επίσης υπεύθυνα για την οικοδόμηση γερών οστών, που ρυθμίζουν τη γονιδιακή ρύθμιση, τη διατήρηση υγιούς δέρματος, διευκολύνοντας τη διαφοροποίηση των κυττάρων, και την υποστήριξη της ανοσολογικής λειτουργίας


Τι επιπτώσεις έχει η έλλειψη της;



Η βιταμίνη Α αποθηκεύεται στο σώμα σε σχετικά μεγάλα ποσά. Παρόλα αυτά ανεπαρκής πρόσληψη μπορεί να επιφέρει σημαντικές επιπλοκές ειδικά αν είναι παρατεταμένη. Σε περιπτώσεις όπου υπάρχει έλλειψη της βιταμίνης έχουν παρατηρηθεί σοβαρές επιπτώσεις όπως είναι κατά περιπτώσεις η μειωμένη όραση στο σκοτάδι, ευαισθησία σε δερματικές βλάβες όπως είναι η ξηροδερμία, ενώ έχει παρατηρηθεί ότι η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε καθυστέρηση ανάπτυξης (οστά, δόντια).

βιταμίνη Α

Πηγές βιταμίνης Α



Η βιταμινη Α είναι λιποδιαλυτή και άρα υπάρχει σε τροφές που περιέχουν λίπος. Ζωικές τροφές, όπως το συκώτι βοδιού, χοίρου, μοσχαριού, το γάλα, τα ιχθυέλαια (π.χ. μουρουνέλαιο), το αυγοτάραχο, το βούτυρο και ο κρόκος του αυγού περιέχουν την προσχηματισμένη βιταμίνη Α,  δηλαδή τη ρετινόλη (από τα ρετινοειδή τα πιο γνωστά είναι η ρετινόλη, η ρετινάλη και το ρετινοϊκό οξύ που είναι η μορφή της βιταμίνης Α η οποία επηρεάζει τη μεταγραφή των γονιδίων).


Στις φυτικές τροφές σπάνια η βιταμίνη Α υπάρχει αυτούσια καθώς τα φυτά συνήθως δεν είναι πλούσια σε λίπος. Αλλά πολλά λαχανικά και φρούτα περιέχουν καροτένια που μετατρέπονται σε βιταμίνη Α μέσα στον οργανισμό. Από τα 600 περίπου καροτενοειδή (κόκκινες και κίτρινες αντιοξειδωτικές ουσίες που υπάρχουν στις φυτικές τροφές) μόνο το 10% μπορούν να μετατραπούν σε βιταμίνη Α από τον ανθρώπινο οργανισμό. Αυτά τα καροτενοειδή λέγονται προβιταμίνη Α. Από τις ουσίες εκείνες που μετατρέπονται στον οργανισμό σε βιταμίνη Α είναι το βήτα-καροτένιο, το άλφα-καροτένιο και η βήτα-κρυπτοξανθίνη. Ωστόσο, μόνο το β-καροτένιο είναι εκείνο που μετατρέπεται αποτελεσματικά σε ρετινόλη. 

Το φωτεινό πορτοκαλί της γλυκοπατάτας, εκτός από ωραίο χρώμα έχει και μπόλικη βιταμίνη Α, με τη μορφή του βήτα καροτένιου.

Τα καρότα είναι η βασικότερη πηγή του αντιοξειδωτικού βήτα-καροτένιου και μέσω αυτού παρέχουν στον οργανισμό επίσης γενναίες ποσότητες βιταμίνης Α. Τα καρότα, σε οποιαδήποτε μορφή και να τα καταναλώσετε, είτε σε χυμό, είτε ωμά, είτε μαγειρεμένα, προσφέρουν καλές ποσότητες της βιταμίνης στον οργανισμό, επίσης τα πικάντικα μπαχαρικά εκτός από ενίσχυση στο μεταβολισμό και γεύση στο πιάτο, προσφέρουν και βιταμίνη Α