• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

Υγιή Όραση



Υγεία Ματιών: Ποια θρεπτικά συστατικά πρέπει να έχει η διατροφή μας;

Όταν αναφερόμαστε στην καλή διατροφή ο νους μας συνειρμικά κάνει σκέψεις γύρω από την γενικότερη υγεία και ευεξία του οργανισμού, σπανιότερα όμως σκεφτόμαστε για ένα μέρος του σώματος όπως τα μάτια μας. Τα μάτια μας, λοιπόν, σαν ενεργό τμήμα του σώματός μας επηρεάζονται άμεσα από τον τρόπο διατροφής μας. Μια διατροφή πλούσια σε κατάλληλα θρεπτικά συστατικά όχι μόνο συμβάλλει στην υγεία των ματιών μας αλλά παράλληλα προλαμβάνει από τη μειώση της όρασης λόγω γήρανσης ή άλλων παθήσεων.

Οι παρακάτω τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνες και στοιχεία που θα μας προφυλάξουν από προβλήματα στα μάτια και θα εξασφαλίσουν καλή όραση για περισσότερα χρόνια.

Βιταμίνη Α (ρετινόλη):

Η βιταμίνη Α, είτε ως ρετινόλη ή προ-βιταμίνη-Α (β-καροτένιο), είναι όπως λέμε η βιταμίνη της όρασης, καθώς επιτρέπει την προσαρμογή του αμφιβληστροειδούς στο ημίφως μέσω της σύνθεσης ενός ειδικού συμπλόκου της ρετινάλης, της ροδοψίνης. Τα συμπτώματα έλλειψης της βιταμίνης μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν, ξηροφθαλμία, σημάδι Bitot, ημεραλωπία και τύφλωση (σε προχωρημένο στάδιο έλλειψης).

Θα τη συναντήσετε στις εξής τροφές: Βερίκοκα, πεπόνι, καρότα, μάνγκο, κόκκινες πιπεριές, σπανάκι, γλυκοπατάτες, γαλακτοκομικά προϊόντα, συκώτι και αυγά.

Βιταμίνη E:

Ένα σπουδαίο επίσης αντιοξειδωτικό αποτελεί και η βιταμίνη Ε. Η βιταμίνη Ε προστατεύει τις κυτταρικές μεμβράνες στα μάτια ενώ ταυτόχρονα θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα, μέσω του οποίου διασφαλίζεται και η υγεία των ματιών.

Συνατούμε τη βιταμίνη Ε στους ξηρούς καρπούς, στις γλυκοπατάτες και κυρίως στο

ελαιόλαδο.

Βιταμίνη C:

H βιταμίνη C είναι το πιο γνωστό αντιοξειδωτικό θρεπτικό συστατικό, ανήκει στην κατηγορία των υδατοδιαλυτών βιταμινών και προστατεύει τα αγγεία των ματιών.

Προστατεύει την ωχρά κηλίδα από την υπεριώδη ακτινοβολία και ενισχύει τη δράση της βιταμίνης Ε, η οποία με τη σειρά της ενδυναμώνει τη δράση ενός αντιοξειδωτικού ενζύμου, της γλουταθειόνης. Η βιταμίνη C, σε συνεργασία με τα καροτενοειδή, έχει αποδειχθεί πως επιβραδύνει την εξέλιξη του καταρράκτη

Περιέχεται στα πορτοκάλια, στα λεμόνια, στις φράουλες, στα μπρόκολα, στις πιπεριές, στις ντομάτες, στο σπανάκι κ.α.

Λουτεϊνη και ζεαξανθίνη

Η λουτεϊνη και η ζεαξανθίνη είναι δύο χρωστικές ουσίες, οι οποίες βρίσκονται σε υψηλές συγκεντρώσεις στον αμφιβληστροειδή. Δεδομένου ότι το οξειδωτικό στρες έχει συσχετιστεί με βλάβη στο οπτικό νεύρο, που προκαλεί γλαύκωμα και άλλα προβλήματα όρασης, αντιοξειδωτικά όπως αυτά μπορεί να αποτρέψουν περαιτέρω βλάβη στα μάτια. Και τα δύο αυτά θρεπτικά συστατικά υπάρχουν στα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Θα τις συναντήσετε στις εξής τροφές: μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, καλαμπόκι, αυγά, νεκταρίνια, παπάγια, μαρούλι.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα τρία λιπαρά οξέα δεν κάνουν καλό μόνο στην υγεία της καρδιάς, αλλά είναι απαραίτητα και για τα μάτια σας. Συγκεκριμένα, τα χαμηλά επίπεδα των λιπαρών οξέων DHA και EPA συνδέονται με προβλήματα όρασης, όπως η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Τα ωμέγα τρία λιπαρά οξέα αποτελούν φυσικά αντιφλεγμονώδη, τα οποία καταπολεμούν και την ξηροφθαλμία.

Τα συναντάμε στο λιναρόσπορο, το λινέλαιο, τον σολομό, τις σαρδέλες, τον τόνο και τα καρύδια.

Στις Lamberts, Solgar, Power Health, Vitabiotics, Nature's Plus, Lanes, Doctor's Formulas και Life Extension μπορείτε να βρείτε ειδικά σχεδιασμένα συμπληρώματα διατροφής που παρέχουν όλα τα απαραίτητα συστατικά για την υγεία των ματιών και την προστασία της όρασης.