• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

Διαβήτης



Διατροφή και διαβήτης: Τι πρέπει να προσέχουμε;

Ο σακχαρώδης διαβήτης είναι μία χρόνια μεταβολική νόσος που πλήττει περισσότερο από το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις, τα άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη μπορεί καν να μην το γνωρίζουν.  Ο σακχαρώδης διαβήτης προκαλείται όταν παρουσιάζεται αύξηση των τιμών της γλυκόζης (σακχάρου) στον οργανισμό, είτε γιατί δεν παράγεται καθόλου ινσουλίνη είτε γιατί η ινσουλίνη που παράγεται δεν είναι αποτελεσματική.Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι σακχαρώδη διαβήτη. Στο διαβήτη τύπου 1 ο οργανισμός δεν μπορεί να παράγει καθόλου ινσουλίνη, ενώ στο διαβήτη τύπου 2 παράγεται μικρή ποσότητα ινσουλίνης, η οποία όμως δεν επαρκεί για τις ανάγκες του οργανισμού. 

Η ρύθμιση του σακχαρώδη διαβήτη, εκτός  ενδεχομένως από τη φαρμακευτική αγωγή, περιλαμβάνει την απώλεια βάρους, την άσκηση και φυσικά την υγιεινή διατροφή. Συγκεκριμένα, η μεσογειακή διατροφή αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι στη σωστή ρύθμιση του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 1 και 2. Πάμε όμως να γνωρίσουμε πως πρέπει να προσαρμόσουμε την διατροφή μας αν θέλουμε να μειώσουμε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Περιορισμός των υδατανθράκων

Οι υδατάνθρακες αποτελούν τους συνήθεις υπόπτους στη διατροφή των διαβητικών και αυτό γιατί μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες είναι το ψωμί, τα μακαρόνια, το ρύζι, τα δημητριακά, οι πατάτες, η ζάχαρη, το μέλι, η σοκολάτα και γενικά όλα τα γλυκά. Εναλλακτικά όμως υπάρχουν και οι σύνθετοι υδατάνθρακες, όπως το μαύρο ψωμί ή το πολύσπορο, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως και το μη αποφλοιωμένο ρύζι. Αυτά περιέχουν φυτικές ίνες και έτσι απορροφώνται βραδύτερα χωρίς να προκαλούν διακυμάνσεις στα επίπεδα γλυκόζης του αίματος μεταγευματικά. 

Καταναλώνετε τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Οι τροφές με χαμηλό ΓΔ δεν ανεβάζουν απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και κατ’ επέκταση την ινσουλίνη. Για παράδειγμα το μπρόκολο, τα σπαράγγια, το σπανάκι, τα σέσκουλα, το κατσαρό λάχανο και το κουνουπίδι είναι εξαιρετικές επιλογές.


Περιορισμός των λιπαρών

Για την πρόληψη των καρδιοαγγειακών νοσημάτων, που είναι πολύ συχνά στα διαβητικά άτομα, είναι σημαντικός ο αυστηρός περιορισμός της πρόσληψης κορεσμένου (ζωικού) λίπους που περιέχεται στο κόκκινο κρέας, στο πλήρες γάλα και στα προϊόντα του. Χρησιμοποιήστε κατά προτίμηση ελαιόλαδο στα γεύματά σας.

Προσοχή στο αλάτι

Όσον αφορά στο αλάτι, η γενική σύσταση είναι λιγότερα από 6 γραμμάρια αλάτι (συχνά αναγράφεται στις συσκευασίες των τροφίμων ως NaCl ή νάτριο) την ημέρα. Εάν όμως ένας διαβητικός έχει υπέρταση, είναι καλό να καταναλώνει λιγότερα από 2,4 γραμμάρια αλάτι την ημέρα.

Exta μικρά Tips
  • Να χρησιμοποιείτε αντί για αλάτι καρυκεύματα, όπως ρίγανη, βασιλικό, λεμόνι
  • Βάλτε τη κανέλα στη διατροφή σας
  • Να πίνετε 6 έως 8 ποτήρια νερό κάθε ημέρα
  • Να καταναλώνετε φρούτα και όχι χυμούς του εμπορίου, καθώς περιέχουν ζάχαρη και πρέπει να αποφεύγονται στην διατροφή για διαβήτη
Στις Solgar, Frzyderm, health Aid, Lamberts, Now foods, Life Extension, Quest, Agan και Viogenesis μπορείτε να βρείτε συμπληρώματα διατροφής ειδικά σχεδιασμένα για τη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων γλυκόζης στο αίμα