Beta Carotene

(4)

Beta Carotene

Τα οφέλη της καροτίνης στον οργανισμό


H βήτα καροτίνη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και μια φυσική χρωστική ουσία που βρίσκεται στα φυτά και είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για τα ζωντανά χρώματα ορισμένων φρούτων και λαχανικών (π.χ καρότο, γλυκοπατάτα). Είναι ιδιαίτερα σημαντική από διατροφική άποψη, επειδή μετατρέπεται εύκολα εντός του οργανισμού σε βιταμίνη Α.

βητα καροτινη


Η β-καροτίνη ως ισχυρό αντιοξειδωτικό αποτρέπει την καταστροφική δράση των ελευθέρων ριζών, προστατεύοντας έτσι τα κύτταρα και την ακεραιότητά τους.

Συγκεκριμένα, προστατεύει την κυτταρική μεμβράνη από το ελεύθερο οξυγόνο που προκαλεί βλάβες στα γονίδια των κυττάρων και οξειδώνει τα λιπαρά οξέα, μετατρέποντάς τα σε τοξικά μόρια.

Το βήτα-καροτένιο έχει σπουδαίες αντιγηραντικές ιδιότητες, λόγω του ότι μπορεί να μετατρέπεται σε βιταμίνη A μέσα στο σώμα μας και να ενισχύει την παραγωγή της.
Τα οφέλη

Η τακτική κατανάλωσή της βοηθά στην προστασία των κυττάρων από βλάβες, διατηρώντας την όραση υγιή, το δέρμα λαμπερό και το ανοσοποιητικό ισχυρό.


Τα οφέλη



Το β-καροτένιο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνοντας τις αντιστάσεις του οργανισμού στις λοιμώξεις. Βελτιώνοντας επομένως τη λειτουργία των ανοσοκυττάρων, μπορεί να δώσει θετικά αποτελέσματα στη θεραπεία αλλά και στην πρόληψη πολλών παθήσεων που σχετίζονται με την έλλειψη βιταμίνης Α ή ενός αδύναμου ανοσοποιητικού συστήματος.

Η β-καροτίνη φαίνεται ότι συμβάλλει στην αποτροπή εγκεφαλικών επεισοδίων, καρδιαγγειακών νοσημάτων, αλλά και εφραγμάτων, αφού σύμφωνα με αδιάσειστες επιστημονικές μελέτες, συμβάλλει στην αποτροπή της απόφραξης των αρτηριών.

καροτίνη

Ως πρόδρομος της βιταμίνης Α, η β-καροτίνη ενεργεί ως φυσικό αντηλιακό, αυξάνοντας την ικανότητα αντανάκλασης του φωτός και μειώνοντας την ευαισθησία μας στον ήλιο.Η φωτοπροστατευτική δράση της, σε συνδυσμό με τις αντιοξειδωτικές και αντιγηραντικές της ιδιότητες, χαρίζουν στο δέρμα μια εξαιρετική προστασία, καταπολεμώντας έτσι τη γήρανσή του.

Συμβάλλει στην βελτίωση της όρασης, στην επιβράδυνση ορισμένων παθήσεων των ματιών, όπως ο καταρράκτης και γενικότερα στη διατήρηση της υγείας των κυττάρων.


Ποιες τροφές περιέχουν βήτα- καροτίνη



Μερικές από τις καλύτερες πηγές βήτα καροτίνης είναι τα καρότα, οι γλυκοπατάτες, οι πιπεριές, τα κρεμμύδια, η κολοκύθα, το σπανάκι, τα σπαράγγια, το μπρόκολο, το πεπόνι, τα βερίκοκα, τα δαμάσκηνα, το μάνγκο και το γκρέιπφρουτ. Βρίσκεται επίσης σε βότανα και μπαχαρικά όπως το τσίλι, η ρίγανη, η πάπρικα και ο μαϊντανός