• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

BCAAs

BCAA η πρωτεΐνη?


Μία από τις πιο κοινές ερωτήσεις που ακούγονται σε χώρους άθλησης είναι αν τα BCAA μπορούν να αντικαταστήσουν την χρήση πρωτεΐνης ή άλλων συμπληρωμάτων;

Πριν προχωρήσουμε όμως στην απάντηση, αξίζει να γνωρίσουμε τι ακριβώς είναι τα BCAA.

Τι είναι τα BCAA και γιατί είναι σημαντικά;

H λευκίνη, η ισολευκίνη, και η βαλίνη είναι τα τρία αμινοξέα διακλαδιζόμενης αλυσίδας (bcaa amino acids), και ονομάζονται έτσι λόγω της μη γραμμικής τους, αλλά «διακλαδισμένης» διαμόρφωσης των ατόμων άνθρακα. Τα αμινοξέα είναι τα δομικά συστατικά των πρωτεϊνών και είτε παράγονται μέσα στο σώμα (οπότε ονομάζονται μη απαραίτητα), ή πρέπει να τα λάβουμε από την διατροφή μας ( οπότε ονομάζουμε βασικά).

Τα BCAAs είναι τα βασικά αμινοξέα, που σημαίνει ότι δεν «φτιάχνονται» στο σώμα μας, παρόλα αυτά αποτελούν περισσότερο από το 1/3 της πρωτεΐνης που βρίσκεται στον μυϊκό ιστό του ανθρώπου. Είναι ιδιαίτερα, γιατί σε αντίθεση με τα άλλα αμινοξέα, μεταβολίζονται μέσα στον μυ, αντί να διασπώνται από το συκώτι. Αυτό προσφέρει δύο σημαντικά πλεονεκτήματα στην αθλητική απόδοση:

  • Απορρόφηση: Tα ΒCAAs εισχωρούν στο αίμα (κυκλοφορικό) πάρα πολύ γρήγορα και χρησιμοποιούνται πολύ γρήγορα από τους μύς.
  • Ενέργεια: Τα BCAAs λειτουργούν σαν μια επιπλέον πηγή καυσίμου για τους εργαζόμενους μυς, καθώς η διάσπαση τους με σκοπό να δώσουν ενέργεια αυξάνεται κατά την διάρκεια παρατεταμένων ασκήσεων

Άρα αναδιατυπώνοντας την αρχική ερώτηση: μπορούν μόνο τα τρία απαραίτητα αμινοξέα (λευκίνη, ισολευκίνη και βαλίνη) των BCAAs να επιφέρουν μέγιστα επίπεδα μυϊκής πρωτεϊνοσύνθεσης ;

Το σώμα χρειάζεται και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα για να μπορέσει να οικοδομήσει μυϊκό ιστό με μέγιστο ρυθμό, οπότε η χρήση μονάχα BCAAs είναι 50% λιγότερο αποτελεσματική στην προώθηση της μυικής πρωτεϊνοσύνθεσης σε σχέση με την χρήση πρωτεΐνης ορού γάλακτος.

Ποια τα οφέλη;

Φυσικά, η επόμενη ερώτηση που ακολουθεί είναι αν πρέπει να πάρω bcaaa; Ίσως θα μπορέσετε να απαντήσετε ευκολότερα, αν γνωρίζετε τα οφέλη που μπορεί να δώσουν στον οργανισμό σας τα συμπληρώματα BCAA.

  • Καθυστερούν την Κούραση κατά την διάρκεια προπονήσεων μεγάλης διάρκειας
  • Βελτιώνουν την αερόβια και αναερόβια απόδοση
  • Προάγουν την σύνθεση της πρωτεΐνης στους μυς
  • Μειώνουν τον πόνο και την ζημιά που προκαλείται από την άσκηση             

Στο φαρμακείο μας μπορείτε να επιλέξετε τα καλύτερα αμινοξέα bcaa από μία μεγάλη γκάμα πιστοποιημένων εταιριών συμπληρωμάτων αθλητικής διατροφής όπως bcaa lamberts, now sports, sponser και solgar.