• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

Ηλεκτρολύτες

Ηλεκτρολύτες και ο ρόλος τους στην άθληση


Αν ασχολείστε με τον αθλητισμό, τότε σίγουρα έχετε ακούσει για τους ηλεκτρολύτες και οτι ο οργανισμός σας είναι απαραίτητο να αναπληρώνει τους ηλεκτρολύτες που χάνει κατά την διάρκεια της άσκησης. Όμως ποιοι είναι οι ηλεκτρολύτες και για ποιο λόγο πρέπει να τους διατηρούμε σταθερούς κατά τη διάρκεια της προπόνησης;


ηλεκτρολύτες αθλητές εφιδρωση

Ποιοι είναι είναι οι βασικοί ηλεκτρολύτες που χάνονται με τη γυμναστική;


Οι ηλεκτρολύτες δεν είναι παρά μια κατηγορία των μετάλλων που φέρουν ηλεκτρικό φορτίο και εντοπίζονται στο αίμα, στα ούρα, στον ιδρώτα και τα υπόλοιπα σωματικά υγρά. Δεν βρίσκονται άσκοπα εκεί: μία από τις δράσεις τους είναι να ρυθμίζουν την κατανομή νερού και υγρών στο σώμα. Επιπλέον, επιδρούν στο pH του αίματος και συμβάλλουν στη διέγερση των μυικών και νευρικών κυττάρων. 

Νάτριο

Είναι ο ηλεκτρολύτης που χάνεται στο μεγαλύτερο βαθμό όταν ιδρώνουμε. Το αλάτι (σε μικρή ποσότητα) βοηθά τον οργανισμό να συγκρατεί το νερό, διατηρώντας τα απαραίτητα επίπεδα ενυδάτωσης για περισσότερο χρόνο. 

Χλώριο

Συνήθως το βρίσκουμε σε συνδυασμό με το νάτριο (το αλάτι, άλλωστε, ονομάζεται επίσημα χλωριούχο νάτριο) σε διάφορα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τα αλλαντικά, τις έτοιμες σάλτες, τις έτοιμες σούπες και τα πατατάκια. Το χλώριο είναι απαραίτητο για να διατηρηθεί η ισορροπία υγρών στο σώμα, ο όγκος του αίματος, η αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα pH των σωματικών υγρών

Κάλιο

Μία ώρα σκληρής προπόνησης οδηγεί σε απώλεια 200-600 mg καλίου, το οποίο υποστηρίζει τη λειτουργία των κυττάρων και της καρδιάς, ρυθμίζει την πίεση, προλαμβάνει την απώλεια οστικής μάζας και το σχηματισμό πέτρας στα νεφρά, ενώ παράλληλα παίζει σημαντικό ρόλο στη μυϊκή λειτουργία.

Ασβέστιο

Όσο παράξενο κι αν ακούγεται, το γάλα είναι το ιδανικό «ποτό» για ενυδάτωση μετά τη γυμναστική. Το γάλα παρέχει υδατάνθρακες, ασβέστιο, νάτριο αλλά και κάλιο και ποιοτικές πρωτεΐνες, επομένως βοηθά την αποκατάσταση των μυών.

Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο υποστηρίζει τη μυϊκή λειτουργία, τη νευρική λειτουργία, την ενεργοποίηση ενζύμων και την ανάπτυξη των οστών. Το μαγνήσιο είναι επίσης ιδιαίτερα χρήσιμο στην αποφυγή της κόπωσης. Όταν τα επίπεδα μαγνησίου είναι χαμηλά, ο οργανισμός απαιτεί περισσότερο οξυγόνο και περισσότερη ενέργεια κατά τη σωματική άσκηση, επομένως κουραζόμαστε πιο εύκολα.
 
Ποιος ο ρόλος τους στην άσκηση; 

Όταν η προπόνηση είναι μεγάλης διάρκειας και έντασης, οι μύες αντλούν ολοένα και περισσότερη ενέργεια από τα αποθέματα ενέργειας του οργανισμού, παράγοντας ταυτόχρονα θερμότητα. Ο οργανισμός, στην προσπάθειά του να διατηρήσει σταθερή την εσωτερική του θερμοκρασία, αποβάλλει νερό μέσω της εφίδρωσης …όμως μαζί με το νερό αποβάλλει και τους ηλεκτρολύτες που είναι διαλυμένοι σε αυτό.

Εάν δεν αναπληρωθούν αυτές οι απώλειες, προκύπτει έλλειψη με αποτέλεσμα έντονη αφυδάτωση και εμφάνιση συμπτωμάτων σταδιακής εξάντλησης όπως μειωμένη απόδοση, πονοκέφαλος, αδυναμία, ζαλάδες, κράμπες, αλλά και μυϊκοί σπασμοί ή ναυτία σε έντονες καιρικές συνθήκες. Η καλή ενυδάτωση κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι πολυμελετημένη ερευνητικά, καθώς βελτιώνει την απόδοση αλλά και την καλή φυσική κατάσταση του αθλητή

Στο ηλεκτρονικό μας φαρμακείο θα βρείτε ηλεκτρολύτες επώνυμων εταιριών (High5, Zipvit, GU Energy, Power Health, Lanes) και πάντα στις καλύτερες τιμές του Skroutz.