• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

Κατά την προπόνηση



Κατά την άσκηση

Όσοι ασχολούνται με την άθληση, γνωρίζουν σίγουρα τη σπουδαιότητα της χρήσης συμπληρωμάτων διατροφής πρίν και μετά την άσκηση και πως αυτά αυξάνουν την συνολική απόδοση, την αντοχή, τα μυικά οφέλη αλλά και την αποκατάσταση. Ποιες όμως είναι οι ανάγκες του οργανισμού μας κατά τη διάρκεια της άσκησης και ποια ροφήματα θα μπορούσαν να τις καλύψουν;

Ενεργειακά ποτά: Γιατί;

Όπως είναι φυσικό, το νερό πέρα από την καθημερινότητα διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο και στις αθλητικές δραστηριότητες λόγω της αυξημένης εφίδρωσης, του αυξημένου μεταβολισμού και τη συμβολή του στη λειτουργία της θερμορύθμισης. Για όλους τους παραπάνω λόγους έχουν σχεδιαστεί και καταναλώνονται ειδικά αθλητικά ποτά που περιέχουν και ηλεκτρολύτες. Οι ηλεκτρολύτες είναι σημαντικοί στη διατήρηση της ομοιόστασης του οργανισμού, αφού ρυθμίζουν την κατανομή του νερού στο σώμα, επηρεάζουν το pH του αίματος και συμβάλλουν στη νευρομυϊκή διέγερση. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι διαταραχή των ηλεκτρολυτών στο σώμα ή στα υγρά του σώματος μπορεί να μειώσει την απόδοση της αθλητικής δραστηριότητας.

Οι ηλεκτρολύτες που χάνονται κυρίως κατά την εφίδρωση είναι: νάτριο, χλώριο, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο. Τα αθλητικά ποτά, τα οποία περιέχουν κυρίως ζάχαρη, νάτριο και κάλιο σε σημαντικές ποσότητες, μπορούν να αντικαταστήσουν τους ηλεκτρολύτες. Αν η συγκέντρωση των παραπάνω ουσιών είναι ίδια με τη συγκέντρωση των ουσιών αυτών στο σώμα, τα ποτά αυτά ονομάζονται ισοτονικά, αν η συγκέντρωση είναι μεγαλύτερη από αυτή των υγρών στο σώμα τότε λέγονται υπερτονικά και αντίστοιχα αν είναι μικρότερη υποτονικά.

Τι μπορούμε να καταναλώνουμε κατά την άσκηση

Μελέτες πάνω σε αθλητικές δραστηριότητες προτρέπουν να καταναλώνουμε περίπου 0,15-0,25lt υγρών ανά 15 λεπτά κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Αν η προπόνηση διαρκεί πάνω από 60 λεπτά φροντίστε το ρόφημα να έχουν περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες 6-8% και νατρίου περίπου 7%.

Τα υγρά που καταναλώνονται πρέπει να απορροφούνται γρήγορα (υποτονικά υγρά) και να είναι γευστικά για τον αθλητή.

Είναι καλό τα τα υγρά να καταναλώνονται από τον αθλητή σε ηρεμία.

Υπάρχει μεγάλη ποικιλία υγρών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αποτελεσματική αναπλήρωση, αλλά το δροσερό νερό είναι το πλέον κατάλληλο.

Οι μεγαλύτερες ποσότητες υγρών (π.χ. 0,25L) έχουν την τάση να απομακρύνονται από το στομάχι πιο γρήγορα σε σχέση με τις μικρότερες, με την προϋπόθεση ότι δε δημιουργεί στομαχικές ενοχλήσεις