• Είσοδος Χρήστη
  • Εγγραφή Χρήστη

    Εγγραφή Χρήστη

    Συνέβη κάποιο σφάλμα. Παρακαλώ προσπαθήστε ξανά.
    *
    Συμπληρώστε το όνομά σας
    *
    Συμπληρώστε τον κωδικό σας
    *
    Συμπληρώστε το επώνυμό σας
    *
    Επιβεβαιώστε τον κωδικό σας Οι κωδικοί δεν ταιριάζουν
    *Υποχρεωτικά πεδία
    Ο λογαριασμός σας δημιουργήθηκε με επιτυχία
MENU
Δείτε το site σε mobile version
Δείτε το site σε desktop version
  • ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ 801 11 13000

  • ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 49€

ΔΕΙΤΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΣΑΣ ΜΑΡΚΕΣ: ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ

Αύξηση Οξυγόνου




Τι είναι το VO2max και πως επηρεάζει την άθληση


Αν ασχολείστε με το χώρο των αθλημάτων αντοχής είναι πολύ πιθανό να έχετε ακούσει τον όρο  «μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου (VO2 max)». Οι περισσότεροι όμως δεν γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει ή το πώς αυτή ιδιότητα επηρεάζει τις αθλητικές επιδόσεις



Γιατί είναι σημαντικό το οξυγόνο στην άθληση;


Ένας από τος πιο σημαντικούς ρόλους του οξυγόνου στον οργανισμό είναι να μετατρέπει τη γλυκόζη και τα λιπαρά οξέα στα μιτοχόνδρια των κυττάρων σε ένα μόριο που λέγεται ATP το οποίο χρησιμοποιείται από το σώμα για να παραχθεί η ενέργεια. Όσο πιο πολύ ATP παράγεται, τόσο περισσότερη ενέργεια είναι διαθέσιμη στους μυς και στα υπόλοιπα όργανα. Επομένως, υψηλή τιμή κατανάλωσης οξυγόνου σημαίνει ότι μπορείτε να τρέξετε πιο γρήγορα και πιο μακριά μέσα σε μια δεδομένη χρονική περίοδο.


Πως μετράται η «μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου»;


Για την μέτρηση της χρειάζεται ο αθλητής να υποβληθεί σε ένα εργαστηριακό τεστ. Η μέτρηση του VO2Max είναι γίνεται φορώντας μια μάσκα που υπολογίζει τη διαφορά ανάμεσα στο οξυγόνο που εισπνέετε και το οξυγόνο που εκπνέετε. Από τη διαφορά αυτή κατά τη διάρκεια μιας άσκησης η οποία γίνεται σταδιακά δυσκολότερη, βρίσκεται η μέγιστη ποσότητα οξυγόνου που ένα άτομο μπορεί να καταναλώσει, δηλαδή το VO2Max.


Πως αυξάνεται η μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου;


Το VO2max εξαρτάται από από αρκετούς παράγοντες και ένας από αυτούς είναι η ποσότητα του αίματος που μπορεί να μεταφέρει η καρδιά στους ιστούς, δηλαδή από την καρδιακή παροχή. Κάτι άλλο που έχει σημασία είναι πόσο αποτελεσματικά μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας άνθρωπος το οξυγόνο για να παράγει ATP και σ’ αυτό παίζει ρόλο ο αριθμός των μιτοχονδρίων του στα κύτταρα.

Ενώ οι γενετικοί παράγοντες παίζουν σημαντικό ρόλο στο VO2max, ο καθένας μπορεί να το αυξήσει μέσω της προπόνησης. Μάλιστα η έρευνα δείχνει ότι στην περίπτωση των αγύμναστων κάθε άσκηση βοηθά σε μια μεγαλύτερη πρόσληψη οξυγόνου ακόμα και το στρέτσινγκ. Για τους καλά γυμνασμένους αθλητές προτείνεται υψηλής έντασης διαλειμματική άσκηση. Στην πραγματικότητα όμως όλες οι εντάσεις κάνουν τη δουλειά τους διότι η κατανάλωση οξυγόνου τείνει να αυξάνεται με οποιαδήποτε ένταση εφόσον η άσκηση διατηρείται αρκετά.